We bevinden ons in de schemerzone, ergens tussen prestatie en het zijn. Lady Nijo was een Japanse concubine in de 13e eeuw, Margaux is een Belgische actrice die haar geluk ging beproeven in de theaterscene van New York. Deze twee identiteiten vinden raakvlakken in het beroemde feministische toneelstuk Top Girls. Deze film is een nauwgezette deconstructie van het fenomeen "typen". We stellen onszelf de vraag: welke rollen zijn er beschikbaar voor mensen van kleur in de theaterindustrie, en hoeveel is het voor hen om te beslissen?
Shorts
11min
alle leeftijden
EN
NL
EN
FR
We bevinden ons in de schemerzone, ergens tussen prestatie en het zijn. Lady Nijo was een Japanse concubine in de 13e eeuw, Margaux is een Belgische actrice die haar geluk ging beproeven in de theaterscene van New York. Deze twee identiteiten vinden raakvlakken in het beroemde feministische toneelstuk Top Girls. Deze film is een nauwgezette deconstructie van het fenomeen "typen". We stellen onszelf de vraag: welke rollen zijn er beschikbaar voor mensen van kleur in de theaterindustrie, en hoeveel is het voor hen om te beslissen?