
Twee ridders in Italiaanse flanellen hemden gaan samen met een trouwe leeuw, die eigenlijk een hond is, op pad om jonkvrouwen in nood en hulpeloze kinderen te redden uit de handen van een oger. Een grappig, charmant faux-sprookje over ogres, ridders en maagden. In LE MOND VIVANT neemt regisseur Eugène Green (LA SAPIENZA, THE PORTUGUESE NUN) het op tegen sprookjestrofeeën en kreeg daarvoor de gerenommeerde FIPRESCI-prijs. Green verkent thema's uit de Lacaniaanse (post-Freudiaanse) filosofie in sprookjestaal doordrenkt met hedendaags jargon in deze verfrissend ironische kijk op de platgetreden paden van fantasieverhalen. "De speelse visuele woordenschat houdt zijn eigen tongue-in-cheek charme in stand." (NY Times)
Een grappig, charmant faux-sprookje over ogres, ridders en maagden, door Eugène Green.
Twee ridders in Italiaanse flanellen hemden gaan samen met een trouwe leeuw, die eigenlijk een hond is, op pad om jonkvrouwen in nood en hulpeloze kinderen te redden uit de handen van een oger.
Een grappig, charmant faux-sprookje over ogres, ridders en maagden. In LE MOND VIVANT neemt regisseur Eugène Green (LA SAPIENZA, THE PORTUGUESE NUN) het op tegen sprookjestrofeeën en kreeg daarvoor de gerenommeerde FIPRESCI-prijs.
Green verkent thema's uit de Lacaniaanse (post-Freudiaanse) filosofie in sprookjestaal doordrenkt met hedendaags jargon in deze verfrissend ironische kijk op de platgetreden paden van fantasieverhalen. "De speelse visuele woordenschat houdt zijn eigen tongue-in-cheek charme in stand." (NY Times)